Entry: Jeda: Jaja & Din Saturday, November 10, 2007



 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

 

Undangan Perkahwinan

  

Faiza 

&

Burhanuddin Helmi 

 

 

Jumaat,  5 Ogos 2005

29 Jamadilakhir 1446

 

 

 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

 

 Walimatulurus

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh  

 

Dr. Badrul Hisyam bin Ma'aruf

dan

Dr. Haslinda binti Haji Othman

 

mengucap salam, menghulur tangan penuh takzim

mempersilakan

Puan Noor Suraya & suami

 ___________________________________________________

ke majlis perkahwinan anak perempuan kami

 

FAIZA BINTI BADRUL HISYAM

 

dengan pilihan hatinya 
BURHANUDDIN HELMI BIN HAJI MUSTAFA

 

pada hari Jumaat, Ogos 2005

bersamaan 29 Jamadilakhir 1426

 

bertempat di

No. 376 Taman Golf, Kelab Golf Diraja Kedah

Kedah Darulaman.

 

Wassalam

* * * *

 

Atur Cara Majlis

Marhaban: 10.30 pagi

Jamuan Makan: 12.00 tengah hari 6.00 petang
 


Catatan:
Inilah kad kahwin Jaja yang ada dalam simpanan kaksu, tetapi kata Jaja:

"Ceritanya tidak seindah ini kaksu... ada begitu banyak cerita sedih berlaku sebelum Jaja sampai ke tahap ini uwaaa... ceritanya macam Hikayat Misa Jayeng Kasuma... yang terbaliknya, bukan Raden Inu Kartapati mencari Gaden Galoh Chendera Kirana... hikayat Jaja adalah sebaliknya....
"

   13 comments

kaksu
November 13, 2007   06:39 AM PST
 
kakmon,
cerita patih karma wijaya... mesti ada dang wangi lah pula :)

em,
lancang kuning belayar malam... sukanya lagu tu...

wan,
dah kronik... nih. dah jadi cerita-cerita panji...

kak ee,
ini dipermulaan cerita, sedihnya kemudian kut...

akup,
naik biar lambat asalkan selamat :)

aura qaseh,
:D :D ya dengan pilihan hatinya

Hannah,
:D :D, betul juga tu... ahaks... tapi bunyinya kan 'taat' begitu :)

mijot,
:( "cerita ini rekaan semata-mata tidak ada kena-mengena dengan yang hidup yang telah mati... sekiranya ada juga, sekadar kebetulan" ~ pengarang

ija,
tQ... kaksu sudah betulkan :D

nacha,
"dengan pilihan hatinya"... tak sangka ramai yang teruja... nacha, sejak dua menjak ni kaksu sentiasa sahaja diberi tugas menulis kata-kata untuk kad kahwin... :D

iejay,
kata 14 hb... iejay part yang tu tak la... tapi part perjalanan mencari tu yang ada ahaks... iejat HMJK adalah cerita panji kesukaan kaksu... tak sangka ada orang muda lain yang telah membacanya ahaks...

mariya,
sabar-sabar, kaksu nak sambung la ni... harap-harap ada masa ni...









Mariya Husin
November 13, 2007   06:00 AM PST
 
kaksu...
lamonya...jeda ni..
tk sabar2 nk baca smbgn citer jaja & din...
hari2 buka kaksu punya web..
tp takde sambungannya pun... huhuhu
iejay
November 12, 2007   01:20 PM PST
 
kak su iejay dah balik dari cuti... postlah entry cepat...

betullah tang frasa 'dengan pilihan hatinya' tu memang sungguh memukau...

kak su iejay dah pernah baca cerita Hikayat Misa Jayeng Kasuma tu... tapi x suka lah dalam konon Raden Inu Kartapati mencari Gaden Galoh Chendera Kirana boleh dia kahwin dengan puteri lain dulu walaupun akhirnya dia martabatkan galoh chendera kirana jadi permaisuri utama (kisah dulu2 macam tu kan)...
abih x kan jaja nak gi pandang lelaki lain dulu kalau kisahnya vice versa dengan hikayat tu?
nacha
November 12, 2007   08:05 AM PST
 
kaksu, ayat "dengan pilihan hatinya" tu touching sungguh. ayat power giler. terkesan di hati saya.
Ija
November 11, 2007   09:43 PM PST
 
Salam KakSu sayang,

"ke majlis perkahwinan anak perempuan saya"

kat baris ini saya tu kena tukar dengan kami; bukankah ibu bapa Jaja masih ada... :p




mijot
November 11, 2007   12:39 PM PST
 
xsangka citer ni cter sebenar...yg menariknya frasa 'dengan pilihan hatinya'
Hannah
November 11, 2007   09:06 AM PST
 
Aduh..pilihan hati...kalau Hannah dulu..letak pilihan kami...agar org semua tahu bukan Hannah yg pilih suami sendiri...kekekeke......
aura qaseh
November 11, 2007   12:57 AM PST
 
Wah! Kak su terang & jelas kad jemputan jaja & kat situ tertulis "dengan pilihan hatinya". Suspen juga citer jaja n din ni.
AKuP
November 10, 2007   03:24 PM PST
 
Alamak.. AKuP ketinggalan ketapi lagi... kakmon datang tak ajak... uwaaaa...kena tinggal...

Kak Su ada hikayat baru rupanya... **melangut depan pc, tatap kad kahwin Jaja**
kak ee
November 10, 2007   10:19 AM PST
 
citer sedih ka? tak apa sedih2 dulu kan k su... (dh puas menangis ahaks..)
wanAmalyn
November 10, 2007   10:12 AM PST
 
uuwwaaa kakmOn dtg senyap2 tak ajak wan.... huhuhu

alamak... citer jaja dah jadi cam hikayat apa plak..?? :O
Em
November 10, 2007   09:51 AM PST
 
kakmon, awainya sampai. naik lancang kuning ka?
kakmOn
November 10, 2007   09:17 AM PST
 
kaksu! ingat kakmOn tengah baca hikayat patih kerma wijaya.. ooo betul ka kakmOn nih :S

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments