Entry: Kebun Mimpi... [31] Friday, September 28, 2007



::- TIGA PULUH SATU -::

 

TADI SEBELUM KE RUMAH Kak Lida, umi mentuanya bertanya, "hari raya nanti Ain nak makan apa?"

Ain rasa seperti kokleanya salah berfungsi menghantar gelombang yang silap, atau otaknya yang salah mentafsir aliran bunyi dari telinga. Tetapi Ain sedar dia tidak bermimpi. Sebagai menantu, inilah pertama kali dia diberi penghargaan untuk memberi pendapat yang penting. Nak makan apa, atau yang lebih tepat... nak masak apa sebagai juadah hari raya. 

 

______________________

Sedutan: PROLOG

Kebun Mimpi...II

Sudah saya tanam, sudah saya semai... namun tidak satu pun yang bertunas itu rupa-rupanya kembang menjadi bunga! Bagaikan kebun mimpi... apa yang hadir dalam hidup saya ini sekadar sebuah kenang-kenangan." ~ Ain 

 

   20 comments

kaksu
October 4, 2007   08:27 AM PDT
 
Salam untuk semua yang menitipkan pesanan rasa buat kaksu... dan juga, untuk NUR yang jauh di mata dekat di hati... kita bagaikan terpisah dalam batas waktu :( tQ untuk muncul lagi....

maaf ya, kaksu tak sempat nak tulis panjang pada yang lain-lain tu... kasih sayang,

kaksumu
aHaDa
October 1, 2007   05:23 PM PDT
 
salam kaksu...

jangan la apa2 jadi pada Adam.... kesian dekat Ain...

nway x sabar nak tgg kebun mimpi 2.... heheheh
nuha
October 1, 2007   11:31 AM PDT
 
Salam, Kak Sue..
mmg suspense..
susahnya seorang ain nak dapat kebahagiaan..kenapa yek?
kak Sue...hindustan pun hindustanlah..
bawak la kamal ngan alang datang situ jugak..ahakss...

siti zubaidah;
moga ain kecilmu itu tabah dan sentiasa berada di bawah lindungan Allah..amin
anim
October 1, 2007   08:09 AM PDT
 
kak su... anim doa elok2 aje untuk ain.. dah lah dekat2 nak raya ni.. tak mo lah raya dgn berendam ayaq mata.. tak mo lah huhuhuu...
nina
September 30, 2007   12:42 PM PDT
 
kaksu.. terlepas gak rindu pada lida dan nuha. Tetiba rindu menggamit pada nyanyian tanjung sepi kaksu...
julianarazid
September 30, 2007   11:50 AM PDT
 
kak su,
tak baik tau...
baru ain nak syok buat qiamullail
baru dia nak buat draf novel dia..
kak sue dah bagi dia dugaan lagi..

tapi best baca bab nie
macam reunion gitu....
Jid
September 29, 2007   06:51 PM PDT
 
Moga-moga Adam selamat.... ameen...
Nur
September 29, 2007   01:50 PM PDT
 
salam kak su,
lewatnya Nur datang ke mari...
Nur baca lompat2 saja,tapi episod bulan september Nur baca ikut protokol.

sayatnya hati....kesiannya Ain,tapi takpe,kerana Allah sentiasa bersama kita dalam setiap waktu.kadang2 kita yg lupakan Dia.

kak su,terimbau pula kenangan bersama NTS di soton dulu dan kini Nur sedang menyemai kasih dengan kebun mimpi.

pinjam kata2 Dinda tu,jangan pernah berhenti menulis!
kaksu
September 29, 2007   07:06 AM PDT
 
anim,
aqmar aziz jelas watak pegang tombak aja di sini :)

em,
ya... usaha tangga kejayaan ahaks... apatah lagi memiliki anak kacukan JanTan (Jawa-Kelantan)

notei,
mana semua orang boleh berlakon serentak... nanti jadi cerita Hindi pula... last sekali semua watak kena line-up

wan,
TAPI wan kenapa pula opis pun kena telefon Ain ya? suspens ke cerita nih, *selak draf* ooo, &%$#2*&HH...

kaknoor dan inaghafar
beritanya kan... dot dot dot

nacha,
sapu tangan perangmu itu, tak perlu dikanji atau diseterika... sebentar lagi dah nak digunakan ahaks

siti zubaidah,
nurul ain natasya :( semoga dia membesar menjadi anak yang tabah... sedapnya nama.
siti, tunggu EPILOGnya minggu depan

aura kaseh,
:( tunggu ya

Name Aura Qaseh
September 29, 2007   01:10 AM PDT
 
Assalamualaikum kaksu, suspennye kak su macam sedih je, sian ain.
siti zubaidah
September 28, 2007   04:05 PM PDT
 
kak su...harap2 yang baik je berlaku untuk adam supaya ain tidak lagi diduga....sedihnya menjadi insan yang bernama ain..banyak betul dugaannya..tetapi tetap tabah menghadapinya...seperti nama anak buah saya..NURUL AIN NATASYA...kecil2 lagi sudah taidak berayah....
nacha
September 28, 2007   03:33 PM PDT
 
jeng..jeng..jeng.. kaksu, dah masuk mood utk banjir ke? nak kena carik saputangan perang la ni. dug..dag..dug..dag.. 'nak ku nangis.. tiada... berairmata'
inaghafar
September 28, 2007   03:26 PM PDT
 
kak su.........suspennye....jgn la ... kak su terjadi ape2 kat adam...plssssssssssss
kaknOOr
September 28, 2007   03:16 PM PDT
 
Terharunya semua berkumpul ......tapi apakah berita yg diterima oleh ain tu......suspenlah
wan
September 28, 2007   03:02 PM PDT
 
kaksu....
huhuhu suspen la plak... mintak2 tak dak benda yg berlaku pada adam... sekadar adam nak dgr sore isterinya saja... selagi x dpt... selagi tu dia call... sbb tu byk miss call... :P *nak sedapkan hati*

kakyah...
ye lah... ni nak kena ajar gak kat anak dara kat umah tu.... agar x lupa dengan bahasa 'indah' org negeri cik siti :)
notie
September 28, 2007   03:01 PM PDT
 
Opss tercicir aliya dan hadi pun tertinggal keretapi kut....hehehe eh bukan ERL bagi laju sket
notie
September 28, 2007   02:59 PM PDT
 
Background sound suspen berkumandang.....jeng jeng jengggg


Apa kah yang terjadi pada Adam? Debaran semakin kencang.....huhuhu x sabar menunggu jawapan....oh kaksuuuu sampainya hatimu mendera batin ku....huhuhuhu

Wah Bestnya semua berkumpul. Cuma kamal dan farhanah x masuk gelanggang lg ni..
Em
September 28, 2007   02:16 PM PDT
 
tiba2 rasa nak baca NTS balik tapi sanggupkah? *cek stok towel*

kaksu.. betullah indahnya bahasa. nak kena ajar budak2 pasal bhs ibunda ni, mana boleh lupa asal-usul
anim
September 28, 2007   01:11 PM PDT
 
huhuhu kak su... nape ngan adam? :( kak su wat anim takut....
anim
September 28, 2007   12:57 PM PDT
 
kak su... muuuaaahhhh(10x) syg kak su...separuh pun separuh lah.. ala nak tgk dr aqmar aziz jugak..

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments