catatkanlah rasamu di
BUKU TAMU
Noor Suraya


BUAT MENYAPU SI AYER MATA
adalah antologi cerpen-cerpen NOOR SURAYA sejak tahun 1985 - 2005:
  • Ajerah
  • Anak-anak Kongsi
  • ANA
  • Burung Kenek-kenek Warna Merah Hati...?
  • Cerita Semalam
  • Cinta Hajar Atiqah
  • Cukuplah Sekali
  • Fatimah Anak Perempuan Mr. Kong
  • Hati Zana
  • Maafkanlah Aku, Adibah!
  • Sayang Emak, Zeti!
  • Sepucuk Surat Cinta dari Lembah Kundasang

    Jemput ke...
    Rumah Kecil Tiang Seribu
    Nyanyian Tanjung Sepi

    Ulas Buku:
    Seribu Satu Malam


    Penerbitan
    Jemari Seni Publishing



    E-Novel
    NOOR SURAYA
    @kaksu

    KeBUN MiMPi...


    SURAT UNGU UNTUK NUHA

    edisi cetak

    ~ titipkan pesan buat J@J@
    di jendela ini...~
  •    

    << November 2007 >>
    Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
     01 02 03
    04 05 06 07 08 09 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30


    Bacalah 10 Bab Dulu
    J@J@ & DIN




    Oktober 2009
    [1][2][3][4]
    November
    [5][6][7][8][9][10]


    tudung periuk pandai menari,
    menari lagu putera mahkota;
    kain yang buruk berikan kami,
    buat menyapu si ayer mata....


    NYANYIAN TANJUNG SEPI (2006) diterbitkan oleh CESB




    KERANAMU AIN... (2001) diterbitkan oleh CESB


    "Jika mencintaimu membawa hukuman mati... aku sudah lama mati, Ain."
    [Nik Ahmad Adam]




    BIRU UNGU CINTA (2003) diterbitkan oleh CESB



    "Seandainya terus mencintai Seera adalah suatu dosa... ampunilah keterlanjuranku itu, Tuhan."
    [Abdul Fattah]




    RINDUNYA KIAN MEMBARA (2004) diterbitkan oleh CESB



    "Pabila berkata tentang cinta, kita bagaikan tidak teringin jadi dewasa...."
    [Dr Farhana Haji Abu Bakar]




    TANAH ANDRIYANA (2002) diterbitkan oleh CESB



    "Asap api embun berderai,
    Patah sayap haluan perahu;
    Niat di hati tak mau bercerai,
    Kuasa Allah siapa yang tahu?"



    GURINDAM JIWA: HATI ANDRIYANA (2007) diterbitkan oleh Jemari Seni Publishing









    Who links to me?



    18 Sept. 2007


    If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



    rss feed




    Saturday, November 10, 2007
    Jeda: Jaja & Din

     * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

     

    Undangan Perkahwinan

      

    Faiza 

    &

    Burhanuddin Helmi 

     

     

    Jumaat,  5 Ogos 2005

    29 Jamadilakhir 1446

     

     

     * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

     

     Walimatulurus

    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh  

     

    Dr. Badrul Hisyam bin Ma'aruf

    dan

    Dr. Haslinda binti Haji Othman

     

    mengucap salam, menghulur tangan penuh takzim

    mempersilakan

    Puan Noor Suraya & suami

     ___________________________________________________

    ke majlis perkahwinan anak perempuan kami

     

    FAIZA BINTI BADRUL HISYAM

     

    dengan pilihan hatinya 
    BURHANUDDIN HELMI BIN HAJI MUSTAFA

     

    pada hari Jumaat, Ogos 2005

    bersamaan 29 Jamadilakhir 1426

     

    bertempat di

    No. 376 Taman Golf, Kelab Golf Diraja Kedah

    Kedah Darulaman.

     

    Wassalam

    * * * *

     

    Atur Cara Majlis

    Marhaban: 10.30 pagi

    Jamuan Makan: 12.00 tengah hari 6.00 petang
     


    Catatan:
    Inilah kad kahwin Jaja yang ada dalam simpanan kaksu, tetapi kata Jaja:

    "Ceritanya tidak seindah ini kaksu... ada begitu banyak cerita sedih berlaku sebelum Jaja sampai ke tahap ini uwaaa... ceritanya macam Hikayat Misa Jayeng Kasuma... yang terbaliknya, bukan Raden Inu Kartapati mencari Gaden Galoh Chendera Kirana... hikayat Jaja adalah sebaliknya....
    "

    Posted at 8:46 am by noorsoraya

    kaksu
    November 13, 2007   06:39 AM PST
     
    kakmon,
    cerita patih karma wijaya... mesti ada dang wangi lah pula :)

    em,
    lancang kuning belayar malam... sukanya lagu tu...

    wan,
    dah kronik... nih. dah jadi cerita-cerita panji...

    kak ee,
    ini dipermulaan cerita, sedihnya kemudian kut...

    akup,
    naik biar lambat asalkan selamat :)

    aura qaseh,
    :D :D ya dengan pilihan hatinya

    Hannah,
    :D :D, betul juga tu... ahaks... tapi bunyinya kan 'taat' begitu :)

    mijot,
    :( "cerita ini rekaan semata-mata tidak ada kena-mengena dengan yang hidup yang telah mati... sekiranya ada juga, sekadar kebetulan" ~ pengarang

    ija,
    tQ... kaksu sudah betulkan :D

    nacha,
    "dengan pilihan hatinya"... tak sangka ramai yang teruja... nacha, sejak dua menjak ni kaksu sentiasa sahaja diberi tugas menulis kata-kata untuk kad kahwin... :D

    iejay,
    kata 14 hb... iejay part yang tu tak la... tapi part perjalanan mencari tu yang ada ahaks... iejat HMJK adalah cerita panji kesukaan kaksu... tak sangka ada orang muda lain yang telah membacanya ahaks...

    mariya,
    sabar-sabar, kaksu nak sambung la ni... harap-harap ada masa ni...









    Mariya Husin
    November 13, 2007   06:00 AM PST
     
    kaksu...
    lamonya...jeda ni..
    tk sabar2 nk baca smbgn citer jaja & din...
    hari2 buka kaksu punya web..
    tp takde sambungannya pun... huhuhu
    iejay
    November 12, 2007   01:20 PM PST
     
    kak su iejay dah balik dari cuti... postlah entry cepat...

    betullah tang frasa 'dengan pilihan hatinya' tu memang sungguh memukau...

    kak su iejay dah pernah baca cerita Hikayat Misa Jayeng Kasuma tu... tapi x suka lah dalam konon Raden Inu Kartapati mencari Gaden Galoh Chendera Kirana boleh dia kahwin dengan puteri lain dulu walaupun akhirnya dia martabatkan galoh chendera kirana jadi permaisuri utama (kisah dulu2 macam tu kan)...
    abih x kan jaja nak gi pandang lelaki lain dulu kalau kisahnya vice versa dengan hikayat tu?
    nacha
    November 12, 2007   08:05 AM PST
     
    kaksu, ayat "dengan pilihan hatinya" tu touching sungguh. ayat power giler. terkesan di hati saya.
    Ija
    November 11, 2007   09:43 PM PST
     
    Salam KakSu sayang,

    "ke majlis perkahwinan anak perempuan saya"

    kat baris ini saya tu kena tukar dengan kami; bukankah ibu bapa Jaja masih ada... :p




    mijot
    November 11, 2007   12:39 PM PST
     
    xsangka citer ni cter sebenar...yg menariknya frasa 'dengan pilihan hatinya'
    Hannah
    November 11, 2007   09:06 AM PST
     
    Aduh..pilihan hati...kalau Hannah dulu..letak pilihan kami...agar org semua tahu bukan Hannah yg pilih suami sendiri...kekekeke......
    aura qaseh
    November 11, 2007   12:57 AM PST
     
    Wah! Kak su terang & jelas kad jemputan jaja & kat situ tertulis "dengan pilihan hatinya". Suspen juga citer jaja n din ni.
    AKuP
    November 10, 2007   03:24 PM PST
     
    Alamak.. AKuP ketinggalan ketapi lagi... kakmon datang tak ajak... uwaaaa...kena tinggal...

    Kak Su ada hikayat baru rupanya... **melangut depan pc, tatap kad kahwin Jaja**
    kak ee
    November 10, 2007   10:19 AM PST
     
    citer sedih ka? tak apa sedih2 dulu kan k su... (dh puas menangis ahaks..)
    wanAmalyn
    November 10, 2007   10:12 AM PST
     
    uuwwaaa kakmOn dtg senyap2 tak ajak wan.... huhuhu

    alamak... citer jaja dah jadi cam hikayat apa plak..?? :O
    Em
    November 10, 2007   09:51 AM PST
     
    kakmon, awainya sampai. naik lancang kuning ka?
    kakmOn
    November 10, 2007   09:17 AM PST
     
    kaksu! ingat kakmOn tengah baca hikayat patih kerma wijaya.. ooo betul ka kakmOn nih :S

     

    Leave a Comment:

    Name


    Homepage (optional)


    Comments




    Previous Entry Home Next Entry