catatkanlah rasamu di
BUKU TAMU
Noor Suraya


BUAT MENYAPU SI AYER MATA
adalah antologi cerpen-cerpen NOOR SURAYA sejak tahun 1985 - 2005:
  • Ajerah
  • Anak-anak Kongsi
  • ANA
  • Burung Kenek-kenek Warna Merah Hati...?
  • Cerita Semalam
  • Cinta Hajar Atiqah
  • Cukuplah Sekali
  • Fatimah Anak Perempuan Mr. Kong
  • Hati Zana
  • Maafkanlah Aku, Adibah!
  • Sayang Emak, Zeti!
  • Sepucuk Surat Cinta dari Lembah Kundasang

    Jemput ke...
    Rumah Kecil Tiang Seribu
    Nyanyian Tanjung Sepi

    Ulas Buku:
    Seribu Satu Malam


    Penerbitan
    Jemari Seni Publishing



    E-Novel
    NOOR SURAYA
    @kaksu

    KeBUN MiMPi...


    SURAT UNGU UNTUK NUHA

    edisi cetak

    ~ titipkan pesan buat J@J@
    di jendela ini...~
  •    

    << October 2007 >>
    Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
     01 02 03 04 05 06
    07 08 09 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30 31


    Bacalah 10 Bab Dulu
    J@J@ & DIN




    Oktober 2009
    [1][2][3][4]
    November
    [5][6][7][8][9][10]


    tudung periuk pandai menari,
    menari lagu putera mahkota;
    kain yang buruk berikan kami,
    buat menyapu si ayer mata....


    NYANYIAN TANJUNG SEPI (2006) diterbitkan oleh CESB




    KERANAMU AIN... (2001) diterbitkan oleh CESB


    "Jika mencintaimu membawa hukuman mati... aku sudah lama mati, Ain."
    [Nik Ahmad Adam]




    BIRU UNGU CINTA (2003) diterbitkan oleh CESB



    "Seandainya terus mencintai Seera adalah suatu dosa... ampunilah keterlanjuranku itu, Tuhan."
    [Abdul Fattah]




    RINDUNYA KIAN MEMBARA (2004) diterbitkan oleh CESB



    "Pabila berkata tentang cinta, kita bagaikan tidak teringin jadi dewasa...."
    [Dr Farhana Haji Abu Bakar]




    TANAH ANDRIYANA (2002) diterbitkan oleh CESB



    "Asap api embun berderai,
    Patah sayap haluan perahu;
    Niat di hati tak mau bercerai,
    Kuasa Allah siapa yang tahu?"



    GURINDAM JIWA: HATI ANDRIYANA (2007) diterbitkan oleh Jemari Seni Publishing









    Who links to me?



    18 Sept. 2007


    If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



    rss feed




    Friday, October 19, 2007
    Novelet Akan Datang?

    Jaja Menantu Che Pa'

    Berapa orang yang masih ingat kepada Jaja ya? Ya, Jaja... anak sulung Kak As dan Abang Sham tu. Kak As mana ni? Oh, Kak As tu... Doktor Haslinda, kawan Lida... dalam Nyanyian Tanjung Sepi tu....

    Pernah seseorang memberi saran, tulislah fasal Jaja, kaksu... ewah, ada peminat juga Si Jaja ni. Pada tahun 2005 dulu, Jaja kan berkahwin dengan anak Ustaz Pa'... kerana tu lah, Kak Lida & Doktor Zainur serta anak-anaknya pulang ke Alor Setar. Dan itulah pertama kalinya, dia bertemu semula dengan Doktor Aqmar dan Kak Engku!

    Untuk pengetahuan ramai, Jaja tak balik beraya di rumah mertuanya pada tahun 2006 tu, sebab Ustaz Pa' dan Makcik Pipah berpuasa dan beraya di Mekah.

    TAPI tahun ini giliran Jaja... 'TERPAKSA' pulang beraya ke kampung suaminya tu... dan untuk itu, kaksu akan tulis fasal Jaja la...!

    Bagaimana ya, anak kesayangan Kak As ini dapat menyesuaikan diri menjadi menantu ustaz dan juga mak lang orang di kampung tu. Apatah lagi Jaja ni, bekerja di syarikat periklanan yang terkenal... o'o' :) :( 

    Cerita ni kaksu rasa tak sabar-sabar nak tulis semasa pulang ke kampung baru-baru ni... bagaimanapun sebaik sahaja sampai ke rumah sendiri, idea sudah susut... sebab itulah, orang suruh kita ikat idea dengan 'pena dan kertas'... bukannya biar idea tu terumbang ambing di kepala sahaja!

    Cerita sepuluh episod ni, kaksu akan tulis dengan motif sekadar suka-suka aja... sebab sekarang ni kaksu sedang sibuk dengan kerja-kerja urusan seri paduka, jadi kaksu perlukan selingan untuk diri sendiri...



    salam sayang,
    kaksu

    _____________

    Catatan:
    kaksu mengambil kesempatan ini untuk memohon maaf kerana tidak dapat membalas mana-mana SMS hari raya sepanjang kaksu bercuti di kampung. Sebab line 01* tu tidak ada pemancar.   


    Posted at 2:19 am by noorsoraya

    nuha
    October 22, 2007   12:58 PM PDT
     
    sokong hannah..idea kak su karut marut pun sedap menjadi halwa telingan dan tatapan mata
    aura qaseh
    October 20, 2007   02:51 AM PDT
     
    Salam buat kak su & selamat pulang kekota.

    Hari2 gi rumah kak su, baca balik yg dulu2 tapi sy sempat habiskan satu buku citer berjudul THE KITE RUNNER by HOSSEINI KHALED. citer ni sedih pasal Afganistan. Now tngh. baca PEMBURU MIMPI by SALEHA HUSSIN, citernya macam best. Tapi apa pun tak sabar nak tunggu air tangan kak su!

    Salam sayang untuk kaksu.
    nina
    October 19, 2007   06:32 PM PDT
     
    kaksuuuuu kalo camni kena balik kampong ari2 :p

    Hannah
    October 19, 2007   05:21 PM PDT
     
    Salam kak Su..Hannah tunggu ye entry ttg jaja pula.....tak sabar rasanya...

    Idea kak su, karut mana pun, sedap jadi halwa mata...senang nk diterima minda....
    kaksu
    October 19, 2007   01:15 PM PDT
     
    kak su.....kena selalu pulang ke kampung he he he pasti banyak lagi idea yg dtg.... kak su tulislah cite apa pun kami tetap akan membacanya..
    wanAmalyn
    October 19, 2007   10:46 AM PDT
     
    kaksu...
    sinopsis dia aje dah buat wan suka... ni belum lagi baca citer dia... mesti lagi syiok..!! nak2 klu ada bab2 yg menyentuh jiwa menusuk kalbu... uuwwaaa bisa buat airmata cam nak gugur jer...!!

    apa2pun kaksu...
    slmt berkarya...
    slmt pulang ke kota... &
    slmt mengunjungi rumah2 terbuka serta kenduri kendara... ahaks!! *salah satu cara meng'gumuk'kan lagi badan* tp wan suka :p
    notie
    October 19, 2007   09:38 AM PDT
     
    kak su apa pulak karut-marut ni... Idea ngarut akhirnya jadi novel apa.

    Fuh cunnya anak dara Dr Has ni. Maknya masih cam dulu lagi ke kak su asyik pot pet tak habis tapi saya seronok melayan kecuh mulutnya. Ya lah kalau keduanya senyap dan sunyi macam org bisu pulak. Apa lagi dapat besan alim ulamak....fuyooooo Mesti gempak kan... chaiyo chaiyo kak su teruja nak tau pasal jaja...
    kaksu
    October 19, 2007   09:27 AM PDT
     
    nida... hahaha, cerita ngarut baru la ni... nida, dah mula kerja ya?
    nida
    October 19, 2007   08:40 AM PDT
     
    Salam kaksu...
    selamat beridea utk n3 yg baru... :)
     

    Leave a Comment:

    Name


    Homepage (optional)


    Comments




    Previous Entry Home Next Entry