catatkanlah rasamu di
BUKU TAMU
Noor Suraya


BUAT MENYAPU SI AYER MATA
adalah antologi cerpen-cerpen NOOR SURAYA sejak tahun 1985 - 2005:
  • Ajerah
  • Anak-anak Kongsi
  • ANA
  • Burung Kenek-kenek Warna Merah Hati...?
  • Cerita Semalam
  • Cinta Hajar Atiqah
  • Cukuplah Sekali
  • Fatimah Anak Perempuan Mr. Kong
  • Hati Zana
  • Maafkanlah Aku, Adibah!
  • Sayang Emak, Zeti!
  • Sepucuk Surat Cinta dari Lembah Kundasang

    Jemput ke...
    Rumah Kecil Tiang Seribu
    Nyanyian Tanjung Sepi

    Ulas Buku:
    Seribu Satu Malam


    Penerbitan
    Jemari Seni Publishing



    E-Novel
    NOOR SURAYA
    @kaksu

    KeBUN MiMPi...


    SURAT UNGU UNTUK NUHA

    edisi cetak

    ~ titipkan pesan buat J@J@
    di jendela ini...~
  •    

    << September 2007 >>
    Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
     01
    02 03 04 05 06 07 08
    09 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30


    Bacalah 10 Bab Dulu
    J@J@ & DIN




    Oktober 2009
    [1][2][3][4]
    November
    [5][6][7][8][9][10]


    tudung periuk pandai menari,
    menari lagu putera mahkota;
    kain yang buruk berikan kami,
    buat menyapu si ayer mata....


    NYANYIAN TANJUNG SEPI (2006) diterbitkan oleh CESB




    KERANAMU AIN... (2001) diterbitkan oleh CESB


    "Jika mencintaimu membawa hukuman mati... aku sudah lama mati, Ain."
    [Nik Ahmad Adam]




    BIRU UNGU CINTA (2003) diterbitkan oleh CESB



    "Seandainya terus mencintai Seera adalah suatu dosa... ampunilah keterlanjuranku itu, Tuhan."
    [Abdul Fattah]




    RINDUNYA KIAN MEMBARA (2004) diterbitkan oleh CESB



    "Pabila berkata tentang cinta, kita bagaikan tidak teringin jadi dewasa...."
    [Dr Farhana Haji Abu Bakar]




    TANAH ANDRIYANA (2002) diterbitkan oleh CESB



    "Asap api embun berderai,
    Patah sayap haluan perahu;
    Niat di hati tak mau bercerai,
    Kuasa Allah siapa yang tahu?"



    GURINDAM JIWA: HATI ANDRIYANA (2007) diterbitkan oleh Jemari Seni Publishing









    Who links to me?



    18 Sept. 2007


    If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



    rss feed




    Friday, September 28, 2007
    Kebun Mimpi... [31]

    ::- TIGA PULUH SATU -::

     

    TADI SEBELUM KE RUMAH Kak Lida, umi mentuanya bertanya, "hari raya nanti Ain nak makan apa?"

    Ain rasa seperti kokleanya salah berfungsi menghantar gelombang yang silap, atau otaknya yang salah mentafsir aliran bunyi dari telinga. Tetapi Ain sedar dia tidak bermimpi. Sebagai menantu, inilah pertama kali dia diberi penghargaan untuk memberi pendapat yang penting. Nak makan apa, atau yang lebih tepat... nak masak apa sebagai juadah hari raya. 

     

    ______________________

    Sedutan: PROLOG

    Kebun Mimpi...II

    Sudah saya tanam, sudah saya semai... namun tidak satu pun yang bertunas itu rupa-rupanya kembang menjadi bunga! Bagaikan kebun mimpi... apa yang hadir dalam hidup saya ini sekadar sebuah kenang-kenangan." ~ Ain 

     


    Posted at 11:58 am by noorsoraya

    kaksu
    October 4, 2007   08:27 AM PDT
     
    Salam untuk semua yang menitipkan pesanan rasa buat kaksu... dan juga, untuk NUR yang jauh di mata dekat di hati... kita bagaikan terpisah dalam batas waktu :( tQ untuk muncul lagi....

    maaf ya, kaksu tak sempat nak tulis panjang pada yang lain-lain tu... kasih sayang,

    kaksumu
    aHaDa
    October 1, 2007   05:23 PM PDT
     
    salam kaksu...

    jangan la apa2 jadi pada Adam.... kesian dekat Ain...

    nway x sabar nak tgg kebun mimpi 2.... heheheh
    nuha
    October 1, 2007   11:31 AM PDT
     
    Salam, Kak Sue..
    mmg suspense..
    susahnya seorang ain nak dapat kebahagiaan..kenapa yek?
    kak Sue...hindustan pun hindustanlah..
    bawak la kamal ngan alang datang situ jugak..ahakss...

    siti zubaidah;
    moga ain kecilmu itu tabah dan sentiasa berada di bawah lindungan Allah..amin
    anim
    October 1, 2007   08:09 AM PDT
     
    kak su... anim doa elok2 aje untuk ain.. dah lah dekat2 nak raya ni.. tak mo lah raya dgn berendam ayaq mata.. tak mo lah huhuhuu...
    nina
    September 30, 2007   12:42 PM PDT
     
    kaksu.. terlepas gak rindu pada lida dan nuha. Tetiba rindu menggamit pada nyanyian tanjung sepi kaksu...
    julianarazid
    September 30, 2007   11:50 AM PDT
     
    kak su,
    tak baik tau...
    baru ain nak syok buat qiamullail
    baru dia nak buat draf novel dia..
    kak sue dah bagi dia dugaan lagi..

    tapi best baca bab nie
    macam reunion gitu....
    Jid
    September 29, 2007   06:51 PM PDT
     
    Moga-moga Adam selamat.... ameen...
    Nur
    September 29, 2007   01:50 PM PDT
     
    salam kak su,
    lewatnya Nur datang ke mari...
    Nur baca lompat2 saja,tapi episod bulan september Nur baca ikut protokol.

    sayatnya hati....kesiannya Ain,tapi takpe,kerana Allah sentiasa bersama kita dalam setiap waktu.kadang2 kita yg lupakan Dia.

    kak su,terimbau pula kenangan bersama NTS di soton dulu dan kini Nur sedang menyemai kasih dengan kebun mimpi.

    pinjam kata2 Dinda tu,jangan pernah berhenti menulis!
    kaksu
    September 29, 2007   07:06 AM PDT
     
    anim,
    aqmar aziz jelas watak pegang tombak aja di sini :)

    em,
    ya... usaha tangga kejayaan ahaks... apatah lagi memiliki anak kacukan JanTan (Jawa-Kelantan)

    notei,
    mana semua orang boleh berlakon serentak... nanti jadi cerita Hindi pula... last sekali semua watak kena line-up

    wan,
    TAPI wan kenapa pula opis pun kena telefon Ain ya? suspens ke cerita nih, *selak draf* ooo, &%$#2*&HH...

    kaknoor dan inaghafar
    beritanya kan... dot dot dot

    nacha,
    sapu tangan perangmu itu, tak perlu dikanji atau diseterika... sebentar lagi dah nak digunakan ahaks

    siti zubaidah,
    nurul ain natasya :( semoga dia membesar menjadi anak yang tabah... sedapnya nama.
    siti, tunggu EPILOGnya minggu depan

    aura kaseh,
    :( tunggu ya

    Name Aura Qaseh
    September 29, 2007   01:10 AM PDT
     
    Assalamualaikum kaksu, suspennye kak su macam sedih je, sian ain.
    siti zubaidah
    September 28, 2007   04:05 PM PDT
     
    kak su...harap2 yang baik je berlaku untuk adam supaya ain tidak lagi diduga....sedihnya menjadi insan yang bernama ain..banyak betul dugaannya..tetapi tetap tabah menghadapinya...seperti nama anak buah saya..NURUL AIN NATASYA...kecil2 lagi sudah taidak berayah....
    nacha
    September 28, 2007   03:33 PM PDT
     
    jeng..jeng..jeng.. kaksu, dah masuk mood utk banjir ke? nak kena carik saputangan perang la ni. dug..dag..dug..dag.. 'nak ku nangis.. tiada... berairmata'
    inaghafar
    September 28, 2007   03:26 PM PDT
     
    kak su.........suspennye....jgn la ... kak su terjadi ape2 kat adam...plssssssssssss
    kaknOOr
    September 28, 2007   03:16 PM PDT
     
    Terharunya semua berkumpul ......tapi apakah berita yg diterima oleh ain tu......suspenlah
    wan
    September 28, 2007   03:02 PM PDT
     
    kaksu....
    huhuhu suspen la plak... mintak2 tak dak benda yg berlaku pada adam... sekadar adam nak dgr sore isterinya saja... selagi x dpt... selagi tu dia call... sbb tu byk miss call... :P *nak sedapkan hati*

    kakyah...
    ye lah... ni nak kena ajar gak kat anak dara kat umah tu.... agar x lupa dengan bahasa 'indah' org negeri cik siti :)
    notie
    September 28, 2007   03:01 PM PDT
     
    Opss tercicir aliya dan hadi pun tertinggal keretapi kut....hehehe eh bukan ERL bagi laju sket
    notie
    September 28, 2007   02:59 PM PDT
     
    Background sound suspen berkumandang.....jeng jeng jengggg


    Apa kah yang terjadi pada Adam? Debaran semakin kencang.....huhuhu x sabar menunggu jawapan....oh kaksuuuu sampainya hatimu mendera batin ku....huhuhuhu

    Wah Bestnya semua berkumpul. Cuma kamal dan farhanah x masuk gelanggang lg ni..
    Em
    September 28, 2007   02:16 PM PDT
     
    tiba2 rasa nak baca NTS balik tapi sanggupkah? *cek stok towel*

    kaksu.. betullah indahnya bahasa. nak kena ajar budak2 pasal bhs ibunda ni, mana boleh lupa asal-usul
    anim
    September 28, 2007   01:11 PM PDT
     
    huhuhu kak su... nape ngan adam? :( kak su wat anim takut....
    anim
    September 28, 2007   12:57 PM PDT
     
    kak su... muuuaaahhhh(10x) syg kak su...separuh pun separuh lah.. ala nak tgk dr aqmar aziz jugak..
     

    Leave a Comment:

    Name


    Homepage (optional)


    Comments




    Previous Entry Home Next Entry