catatkanlah rasamu di
BUKU TAMU
Noor Suraya


BUAT MENYAPU SI AYER MATA
adalah antologi cerpen-cerpen NOOR SURAYA sejak tahun 1985 - 2005:
  • Ajerah
  • Anak-anak Kongsi
  • ANA
  • Burung Kenek-kenek Warna Merah Hati...?
  • Cerita Semalam
  • Cinta Hajar Atiqah
  • Cukuplah Sekali
  • Fatimah Anak Perempuan Mr. Kong
  • Hati Zana
  • Maafkanlah Aku, Adibah!
  • Sayang Emak, Zeti!
  • Sepucuk Surat Cinta dari Lembah Kundasang

    Jemput ke...
    Rumah Kecil Tiang Seribu
    Nyanyian Tanjung Sepi

    Ulas Buku:
    Seribu Satu Malam


    Penerbitan
    Jemari Seni Publishing



    E-Novel
    NOOR SURAYA
    @kaksu

    KeBUN MiMPi...


    SURAT UNGU UNTUK NUHA

    edisi cetak

    ~ titipkan pesan buat J@J@
    di jendela ini...~
  •    

    << September 2007 >>
    Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
     01
    02 03 04 05 06 07 08
    09 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30


    Bacalah 10 Bab Dulu
    J@J@ & DIN




    Oktober 2009
    [1][2][3][4]
    November
    [5][6][7][8][9][10]


    tudung periuk pandai menari,
    menari lagu putera mahkota;
    kain yang buruk berikan kami,
    buat menyapu si ayer mata....


    NYANYIAN TANJUNG SEPI (2006) diterbitkan oleh CESB




    KERANAMU AIN... (2001) diterbitkan oleh CESB


    "Jika mencintaimu membawa hukuman mati... aku sudah lama mati, Ain."
    [Nik Ahmad Adam]




    BIRU UNGU CINTA (2003) diterbitkan oleh CESB



    "Seandainya terus mencintai Seera adalah suatu dosa... ampunilah keterlanjuranku itu, Tuhan."
    [Abdul Fattah]




    RINDUNYA KIAN MEMBARA (2004) diterbitkan oleh CESB



    "Pabila berkata tentang cinta, kita bagaikan tidak teringin jadi dewasa...."
    [Dr Farhana Haji Abu Bakar]




    TANAH ANDRIYANA (2002) diterbitkan oleh CESB



    "Asap api embun berderai,
    Patah sayap haluan perahu;
    Niat di hati tak mau bercerai,
    Kuasa Allah siapa yang tahu?"



    GURINDAM JIWA: HATI ANDRIYANA (2007) diterbitkan oleh Jemari Seni Publishing









    Who links to me?



    18 Sept. 2007


    If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



    rss feed




    Wednesday, September 19, 2007
    Oppss... ada pengumuman :)

     

    Sekadar nak berkongsi rasa gembira & ucap TAHNIAH untuk Dinda Lia atas lahirnya: CINTA SANG PARI-PARI



    Penerbit: Nylea Publishing
    Harga: RM19.90

    Bukan mudah menggapai bintang di langit.  Tinggi... tidak tergapai dek tangan.  Dia tidak pernah putus asa, malah langsung tidak mahu mengalah dengan nasib yang diatur untuknya.  Biarlah sebesar mana pun dugaan yang datang, dia tetap mahu berdiri di situ... menghitung bintang di langit kerana baginya, hidup dan mati adalah kurniaan yang Maha Esa.
     
    Hadirnya bagai hembusan angin yang menderu tetapi lembut dan mendamaikan.  Ia tidak wujud di mata kasar... namun ia boleh dirasai oleh naluri kewanitaan yang dimilikinya.  Biar dia tidak mempunyai suara namun pandangan matanya bisa menghuraikan.  Bagai sang pari-pari yang berterbangan bebas.  Berbumbungkan dada langit, berbantalkan awan gemawan, berlantaikan padang hijau yang maha luas dan berdindingkan hutan hijau.
     
    p/s: tQ wabbit untuk gambar dari camera digital mu ini... :)

    Posted at 11:34 pm by noorsoraya

    adhan
    September 20, 2007   03:51 PM PDT
     
    nurin tu dah mati ke? kejamnya manusia...
    nuha
    September 20, 2007   03:17 PM PDT
     
    tahniah utk lia..
    kak su..
    sedey ye dgr berita ttg adik nurin..
    ntah manusia jenis apa la yg sanggup bunuh dia dgn kejam macam tu..
    kalau dapat tangkap orgnya, seorang teman cadangkan disumbat dia dulu dengan durian lepas tu baru jatuhkan hukuman mahkamah.
    khabar dr teman2 yg membuat liputan lintas lngsung dari bilik mayat hkl, bapa nurin masih terkejut dan belum redha lagi...
    kasihan.
    moga allah beri kebahagiaan dan ketenangan utk mereka sekeluarga.
    nacha
    September 20, 2007   08:21 AM PDT
     
    nak UP lg.. hehehe.. tahniah juta2 kali utk Lia. bila la nak wat next gathering ni?
    notie
    September 20, 2007   07:32 AM PDT
     
    Tahniah 1000x buat lia...hehehe
    Em
    September 19, 2007   11:43 PM PDT
     
    TAHNIAH!100x untuk LIA
     

    Leave a Comment:

    Name


    Homepage (optional)


    Comments




    Previous Entry Home Next Entry